Fra London til Lolland-Falster

Det skulle egentlig bare have været en kort ferie hos svigerfar i London, men endte med at blive 20 år i storbyen med spændende udfordringer på alle fronter. Hjemrejsen til Danmark er en smule mere velovervejet.

Martin Holm er en mand med kort fra tanke til handling, altid klar på en udfordring og især forandring. Det bragte ham til London uden nogen videre betænkningstid. Men han er også en hjemmefødning, en hyggefis og en ægte dansker der elsker at hoppe i Østersøen og cykle en tur ud efter jordbær. Det bragte ham hjem til Lolland-Falster igen.

Netværk på vej
Martin har startet firmaet Viasign hvor han tilbyder digital skiltning. Det vil kort sagt sige, at en skærm erstatter de krøllede plakater i butiksvinduet, og at kunden, via meget enkel teknik, kan skifte udstilling lige så tit han overhovedet har lyst. Løsningerne bruges også til general information på kontorer, i showrooms osv. Martin driver Viasign alene, og har meldt sig ind i Business Lolland-Falster.

Vand, strand og familie
-Jeg plejer ikke at planlægge mit liv i detaljer, jeg er ret spontan og glad for når der sker noget, fortæller han, og han har ikke savnet sin hjemstavn, måske har han bare vidst, at han en dag ville komme tilbage.
-Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville blive gammel i England, fortæller han, og nu er jeg 47 og har helt klart mere fokus på de nære ting i livet, end det at man kan dele en by med 8 millioner andre mennesker.
-For mig er Lolland-Falster indbegrebet af natur, godt erhvervsklima og venlige mennesker der har tid til en sludder, fortæller han.

Ro på Lolland-Falster
Martin tror også på, at hans firma har gode chancer. Teknologien  stormer frem og online handelen tiltager, men teknologien kan også være med til at give detailkunderne en oplevelse, de ikke kan få online.
-Her på Lolland-Falster tager folk sig faktisk lige tid til at høre hvad du siger til dem. Jeg har arbejdet med marketing i London, og der får du ikke mange sekunders chance for at fortælle folk om dit produkt, før de har vendt sig mod noget andet. Sådan er det ikke her, fortæller Martin. Her tager man sig tiden til at være nysgerrig, og man er interesseret i nyt uden at miste jordforbindelsen. Det tror jeg giver en højere kvalitet og service fra begge parter, siger han.