Turisme

Turisme

Lolland-Falster er målt på antal overnatninger den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Europa samarbejde

Via det EU-støttede projekt REACT samarbejder vi med danske og tyske turismeorganisationer om at skabe det bedste nordeuropæisk resort for aktiv turisme.

Læs om projektet eller kontakt projektleder Emilie von Rosen.

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til marketingansvarlig Emilie von Rosen.

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Se kataloget for 2017 i en onlineversion eller hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster som turismedestination arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontaktforretningschef for turisme Rikke Fabienke, hvis du har ideer til presseindsatser eller spørgsmål.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Turismenyhedsbrev

Fire gange årligt udsender vi nyhedsbrevet “Turismenyt” med fokus på vores turismeaktiviteter. Se tidligere udgaver HER og tilmeld dig nyhedsbrevet HER.

Online-succes for Lolland-Falster

Turismeportalen for Lolland-Falster, www.visitlolland-falster.dk har oplevet en yderst markant vækst i 2017.  Således var det der i juli måned 98.000 besøgende på hjemmesiden, der præsenterer Lolland-Falsters mange turistattraktioner, overnatningssteder, oplevelser og...

Det vi fik ud af Folkemødet

Business Lolland-Falster deltog på Folkemødet på Bornholm i dagene 15.-16. juni med en delegation på fem personer. Målet var primært at etablere forståelse for de turismerelaterede vækstpotentialer, som blot en lille lovændring kan bane vej for til gavn for...

Vi snakker 1972 på Folkemødet

Igen i år tager Business Lolland-Falster til Folkemødet på Bornholm 15.-18. juni for at synliggøre landsdelens erhvervspotentialer. Vi skal netværke med de rette personer, blande os i debatterne, deltage i et par paneldebatter – og så arrangerer vi desuden vores...