Turisme

Turisme

Lolland-Falster er målt på antal overnatninger den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Projekter og aktuelt

Via det EU-støttede projekt REACT samarbejder vi med danske og tyske turismeorganisationer om at skabe det bedste nordeuropæiske resort for aktiv turisme. Kontakt: Projektleder Emilie von Rosen.

Via et samarbejde med en række store kulturaktører har vi udviklet “Culture Point” for at fremme aktørerne inden for kultur og gastronomi. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Via Greater Copenhagen samarbejder vi med turismeorganisationer i Hovedstaden og Region Sjælland om at kommunikere land- og byoplevelser til udenlandske turister. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Download publikationer (powerpoints, rapporter mv.) fra dette link

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til opdatering@businesslf.dk

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Se kataloget for 2018 i en onlineversion eller hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster som turismedestination arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontaktforretningschef for turisme Rikke Fabienke, hvis du har ideer til presseindsatser eller er journalist/blogger med ønske om hjælp til din fortælling.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Turismenyt

Tolv gange årligt udsender vi nyhedsbrevet “Turismenyt” med fokus på vores turismeaktiviteter. Se tidligere udgaver HER og tilmeld dig nyhedsbrevet HER.

Gutentag. Heysan. Hello i Marielyst

Lige nu kan du glemme alt om at snuppe et par dage i sommerhus på Marielyst, medmindre selvfølgelig, at du har booket i god tid. Alt er udsolgt, der skiftes lejere 350 gange om ugen lige for tiden. Derfor bør kapaciteten udvides, for turismen er en væsentlig...

Den digitale vej virker

Sommerhilsen fra forretningschef Rikke Fabienke: Det går super godt for turismen på Lolland-Falster. De første fem måneder viser en vækst på 10,2 % i antal overnatninger, som sammenlignet med landsgennemsnittet på 6,8% er super flot. Det er mig en stor glæde, at den...

Tal værdier med dine medarbejdere

Gedser Røgeri har haft en forrygende start. Sidste år var første år med Hanne og Erik bag disken, og på et enkelt år har de udvidet med flere siddepladser, flere røgvarer og mere personale. Nu er de klar til højsæson nummer to, og har gjort sig vigtige erfaringer...