Turisme

Turisme

Lolland-Falster er målt på antal overnatninger den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Projekter og aktuelt

Via det EU-støttede projekt REACT samarbejder vi med danske og tyske turismeorganisationer om at skabe det bedste nordeuropæiske resort for aktiv turisme. Kontakt: Projektleder Emilie von Rosen.

Via et samarbejde med en række store kulturaktører har vi udviklet “Culture Point” for at fremme aktørerne inden for kultur og gastronomi. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Via Greater Copenhagen samarbejder vi med turismeorganisationer i Hovedstaden og Region Sjælland om at kommunikere land- og byoplevelser til udenlandske turister. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Download publikationer (powerpoints, rapporter mv.) fra dette link

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til opdatering@businesslf.dk

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Se kataloget for 2018 i en onlineversion eller hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster som turismedestination arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontaktforretningschef for turisme Rikke Fabienke, hvis du har ideer til presseindsatser eller er journalist/blogger med ønske om hjælp til din fortælling.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Turismenyt

Tolv gange årligt udsender vi nyhedsbrevet “Turismenyt” med fokus på vores turismeaktiviteter. Se tidligere udgaver HER og tilmeld dig nyhedsbrevet HER.

Gør små opgaver til et job

Kig rundt i din virksomhed. Er der opgaver der ikke bliver løst fordi I har for travlt? Så kan du med fordel rekruttere nye medarbejdere fra kanten af arbejdsmarkedet og samtidig styrke din sociale indsats. To timer om ugen er også et job, for det handler om at...

Nyt turismesamarbejde fremviser det unikke Lolland-Falster

Et nyt tiltag skal sætte fokus på Lolland-Falsters autentiske og unikke ø-oplevelser. Det sker i et samarbejde mellem rederiet Færgen, Lolland Kommune, Guldborgsund Kommune, Business Lolland-Falster og Lolland Turistråd samt en række små og mellemstore turismeaktører...

Tag med på en Tour de Food 19. marts!

Lolland-Falster skal helt frem i bussen, når det handler om fødevarer. Det er hvad, det såkaldte “Signatur-projekt” handler om. Og blot en måned efter projektets start tegner der sig nu konturerne for et stærkt netværkssamarbejde på tværs af brancher. I...