Turisme

Turisme

Lolland-Falster er målt på antal overnatninger den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Projekter og aktuelt

Via det EU-støttede projekt REACT samarbejder vi med danske og tyske turismeorganisationer om at skabe det bedste nordeuropæiske resort for aktiv turisme. Kontakt: Projektleder Emilie von Rosen.

Via et samarbejde med en række store kulturaktører har vi udviklet “Culture Point” for at fremme aktørerne inden for kultur og gastronomi. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Via Greater Copenhagen samarbejder vi med turismeorganisationer i Hovedstaden og Region Sjælland om at kommunikere land- og byoplevelser til udenlandske turister. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Download publikationer (powerpoints, rapporter mv.) fra dette link

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til opdatering@businesslf.dk

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Se kataloget for 2018 i en onlineversion eller hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster som turismedestination arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontaktforretningschef for turisme Rikke Fabienke, hvis du har ideer til presseindsatser eller er journalist/blogger med ønske om hjælp til din fortælling.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Turismenyt

Tolv gange årligt udsender vi nyhedsbrevet “Turismenyt” med fokus på vores turismeaktiviteter. Se tidligere udgaver HER og tilmeld dig nyhedsbrevet HER.

Der er brug for alle hænder

Mere end 50 virksomheder på Lolland-Falster har sagt ja til at være ambassadørvirksomhed i projektet Rekruttering fra kanten af arbejdsmarkedet. Torsdag var mange virksomheder samlet på Lolland for at høre mere om den værdi det giver, når virksomheder tager socialt...

Moderne på den gammeldags måde

En gang sejlede postbåden med post til øerne i Nakskov Fjord. I dag sejler den med gode historier. Skipper Otto Paludan fortæller fra hjertet om natur og historie, og når humøret er til det, drysser han et par anekdoter oveni. På ti år har han skabt en sejlende...

Turister i de historiske huse

Historiske Huse lancerer nu The Danish Club. The Danish Club er et digitalt forum,som viser vej til unikke natur-, fest-, mad- og kulturoplevelser i historiske huse overalt i Danmark og hvor du, hvis du ejer et historisk hus, kan tilmelde dig og blive en del af et...