Turisme

Turisme

Lolland-Falster er målt på antal overnatninger den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Projekter og aktuelt

Via det EU-støttede projekt REACT samarbejder vi med danske og tyske turismeorganisationer om at skabe det bedste nordeuropæiske resort for aktiv turisme. Kontakt: Projektleder Emilie von Rosen.

Via et samarbejde med en række store kulturaktører har vi udviklet “Culture Point” for at fremme aktørerne inden for kultur og gastronomi. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Via Greater Copenhagen samarbejder vi med turismeorganisationer i Hovedstaden og Region Sjælland om at kommunikere land- og byoplevelser til udenlandske turister. Kontakt: Forretningschef Rikke Fabienke

Download publikationer (powerpoints, rapporter mv.) fra dette link

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til opdatering@businesslf.dk

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Se kataloget for 2018 i en onlineversion eller hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster som turismedestination arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontaktforretningschef for turisme Rikke Fabienke, hvis du har ideer til presseindsatser eller er journalist/blogger med ønske om hjælp til din fortælling.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt forretningschef for turisme Rikke Fabienke.

Turismenyt

Tolv gange årligt udsender vi nyhedsbrevet “Turismenyt” med fokus på vores turismeaktiviteter. Se tidligere udgaver HER og tilmeld dig nyhedsbrevet HER.

Flere siger godnat

4,7% flere overnatninger på Lolland-Falster i årets første fire måneder end på samme tid sidste år., hvilket svarer til 358.136 overnatninger siden nytår. Det giver os andledning til at tro på, at vores konstante fokus på udvikling og investering i...

Penge til MULD

Sammen med Guldborgsund og Lolland kommuner har vi fået 320.000 kroner af Landdistriktspuljen til at forsætte arbejdet med vores grundfortælling fra Lolland-Falster.Nu skal vi nemlig implementere fortællingen om Lolland-Falsters lokale fødevarer, der skal fungere som...

Sikke en fest!

Mere end 2000 mennesker besøgte Marielyst Strand Klub Party i maj. Det gav liv og omsætning på stranden, i byen og i butikker og restauranter. Naturligvis arbejder vi  på en gentagelse næste år. Eventet var arrangeret af Sydfalsters Turist- og Erhvervsforening og...